Dylusions inspirasjon med Vibeke Spigseth

Vibeke Spigseth har laget dagens Dylusions inspirasjon som er en flott Art Journal side! Dette er hva Vibeke selv sier om prosjektet sitt.



 Må bare starte med å si at jeg er virkelig blitt stort fan av Dyluisonssprayene! Den største fordelen syns jeg er de flotte klare og sterke fargene. Den tørker relativt raskt, og den har matt finish. Syns det er kjempefint til mine Art journaler. I tillegg er det mange farger og velge i, og de passer fint sammen med de nye Distress stempelputene og refillene fra Tim Holtz/Ranger.


Til denne Art journalsiden har jeg brukt en tykk kartong. Slike får du kjøpt ferdige, eller gjør som jeg har gjort her, bruk baksiden av en oppbrukt regneblokk/akvarellblokk. Først har jeg grunnet med hvit gesso. Deretter sprayet med Dylusions sprayer i fargene London Blue og Vibrant turquoise.


På denne siden ønsket jeg ikke at fargene skulle blande seg så veldig, så jeg lot fargen få tørke relativt godt før jeg sprayet med neste farge. Jeg har holdt sprayen ganske nære for å få de markante fargeflekkene, og litt lenger unna for å få til den finkornete sprayeffekten.


For å lage sommerfuglene har jeg stemplet med Versamark stempelpute og embosset med sort embossingpulver. Deretter sprayet med Dylusions sprayer i fargene Vibrant turquoise og lemon zest. Når jeg klipper ut stempelmotiv lar jeg som regel det alltid være noen millimeter med luft rundt selve motivet. Akkurat i dette tilfellet fordi jeg syns fargen og sprayen kommer bedre frem. Teksten er skrevet med sort flytende blekk. 
 Håper du ble inspirert til å prøve både sprayer og art journaling! 
 Ha en kreativ dag, 
 Hilsen Vibeke

Kommentarer

  1. Fantastisk flott! Klem, Elizabeth :)

    SvarSlett
  2. Helt hærlig og digger fargene som er brukt :) Klem

    SvarSlett

Legg inn en kommentar